The Parks of the St. Lawrence is an inclusive employer.  Accommodation is available under the Ontario Human Rights Code.  For more information on how to request accommodation or assistance, please contact our staff in Human Resources at  hrcompetition@parks.on.ca

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Guest Relations Unit Assistant (student) / Assistant.e de l'unité des relations avec la clientèle (étudiant.e)
  

 
Join a dynamic, high-performing team in Guest Relations that embraces customer service to provide visitors with an exceptional experience.  

POSITION:
GUEST RELATIONS UNIT ASSISTANT (student) 

HOURS OF WORK:
variable up to 36.25 hours per week (must be able to work evenings, weekends and holidays) 

LOCATION: 
Administration Building 
(11 km east of Morrisburg) 
OR
Fort Henry National Historic Site of Canada
Kingston, Ontario
With option for remote work

SALARY: $17.40  per hour 

PERIOD OF EMPLOYMENT: May 27th to August 30th 2024 

WHAT CAN I EXPECT TO DO IN THIS ROLE? 

You will: 
• Act as ambassador for the St. Lawrence Parks Commission in attracting visitors, promoting and upselling the Commission’s destination areas and facilities via email and telephone to visitors and potential visitors.
• Facilitate reservations and payments. 
• Provide tourist information in English and French.
• Assist in compiling statistical reports.
• Work safely at all times and report unsafe activities immediately to your supervisor.
• Embody SLPC’s equity, diversity and inclusion principles while interacting with staff and guests.

HOW DO I QUALIFY? 


You have: 
• Experience in marketing tourism, customer sales and service, and telemarketing and/or dealing with the public. International experience is welcome.
• Knowledge of St. Lawrence Parks Commission and its various properties. 
• The ability to cooperate as a key member of the Guest Relations team and provide exceptional guest service. 
• The ability to work independently, meet deadlines, prioritize and fulfil internal and external guest requests. 
• Oral and written proficiency in French at the advanced level and oral and written proficiency in English. 
• Good organizational and time management skills. 
• Knowledge of software programs such as Microsoft Word, Excel
• The ability to learn all safety protocols and procedures to ensure personal, visitor and fellow staff safety is maintained at all times. 

In your resume and/or cover letter, please indicate specifically how your experience, skills and knowledge relate to the duties and qualifications stated above. 

DUE TO SCREENING DEADLINES, PRIORITY CONSIDERATION WILL BE GIVEN TO APPLICATIONS RECEIVED BY MARCH 31, 2024. WE WILL CONTINUE TO ACCEPT APPLICATIONS BEYOND THIS DATE. 


The St. Lawrence Parks Commission is committed to employment equity.  We welcome applications from people with disabilities, Indigenous, Black and racialized individuals, as well as people from a diversity of ethnic and cultural origins, sexual orientations, gender identities and expressions.  The St. Lawrence Parks Commission is also committed to an inclusive, barrier-free selection process. We will make appropriate accommodations throughout the recruitment and selection process for applicants with disabilities. To obtain a copy of this posting in an alternative format or to request any accommodation please contact us directly through Human Resources at 1-800-437-2233, ext. 2440. Information received relating to accommodation requests will be addressed confidentially.

Joignez-vous à une équipe dynamique au sein des relations clients et qui qui travaillent ensemble à un niveau élevé pour offrir un service à la clientèle qui se traduira par une expérience exceptionnelle pour les visiteurs. 


POSTE : ASSISTANT.E DES RELATIONS CLIENTS (étudiant.e)

HEURES DE TRAVAIL :
Horaires variables, jusqu’à un maximum de 36, 25 heures par semaine (fins de semaine, soirées et jours fériés au besoin) 

DIVISION / LIEU : 
Bâtiment administratif
(11 km à l’est de Morrisburg) 
ou
Lieu historique national du Canada du Fort-Henry 
Kingston, Ontario 

(avec possibilité de travail à distance)

SALAIRE : 17,40 $ l’heure 

PÉRIODE D’EMPLOI : 29 mai au 1 septembre 2024

À QUOI PUIS-JE M’ATTENDRE À CE POSTE? 

Vous aurez les fonctions suivantes : 
• Agir en tant qu’ambassadeur ou ambassadrice de la Commission des parcs du Saint-Laurent en attirant des visiteurs, en faisant la promotion et en vendant les attractions, destinations et installations offertes par courriel et par téléphone à la clientèle
• Faciliter les réservations et les paiements 
• Fournir des renseignements touristiques en anglais et en français
• Participer à la compilation de rapports statistiques
• Travailler de façon sécuritaire en tout temps et signaler immédiatement les situations dangereuses à l’équipe de supervision
• Agir conformément aux principes d’équité, de diversité et d’inclusion de la CPSL lors des échanges avec le personnel et la clientèle

QUELLES SONT LES QUALIFICATIONS? 

Qualifications recherchées : 
• Détenir de l’expérience dans les domaines du marketing touristique, des ventes et du service à la clientèle, du télémarketing et des relations avec le public 
• Connaître la Commission des parcs du Saint-Laurent et ses diverses attractions
• Pouvoir coopérer en tant que membre clé de l’équipe des relations clients et fournir un service à la clientèle exceptionnel 
• Pouvoir travailler de manière indépendante, respecter les délais, établir des priorités et répondre aux demandes des clients internes et externes 
• Maîtrise orale et écrite du français à un niveau avancé et maîtrise écrite orale et écrite de l’anglais
• Avoir un bon sens de l’organisation et savoir gérer son temps 
• Connaître les logiciels tels que Microsoft Word et Excel
• Pouvoir apprendre tous les protocoles et procédures de sécurité afin d’assurer la sécurité du personnel, des visiteurs et de collègues en tout temps 

Veuillez indiquer comment votre expérience, vos habiletés et vos connaissances se rapportent aux exigences énumérées ci-dessus. 

EN RAISON DES DÉLAIS IMPOSÉS POUR LA PRÉSÉLECTION, LES CANDIDATURES REÇUES AVANT LE 29 FÉVRIER  2024 SERONT CONSIDÉRÉES EN PRIORITÉ. NOUS CONTINUERONS D’ACCEPTER DES DEMANDES APRÈS CETTE DATE. 

Aux Commission des parcs du Saint-Laurent, nous respectons l’équité en matière d’emploi. Nous invitons les personnes handicapées, les Autochtones, les Noirs et les personnes racialisées, ainsi que les personnes d’origines ethniques et culturelles, d’orientations sexuelles, d’identités et d’expressions de genre diverses, à poser leur candidature. La Commission des parcs du Saint-Laurent ont mis en place un processus de sélection inclusif et sans obstacles. Tout au long du processus de recrutement et de sélection, nous prendrons les mesures d’adaptation appropriées pour les candidates et candidats handicapés. Pour obtenir une copie de cette offre et de la description du poste dans un autre format ou pour demander une mesure d’adaptation, veuillez communiquer avec nous par l’intermédiaire des Ressources humaines au 1 800 437-2233, poste 1401. Les renseignements reçus concernant les demandes d’adaptation seront traités de manière confidentielle.