The Parks of the St. Lawrence is an inclusive employer.  Accommodation is available under the Ontario Human Rights Code.  For more information on how to request accommodation or assistance, please contact our staff in Human Resources at  hrcompetition@parks.on.ca

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Assistant Computer Technician (Student)
  
Join a dynamic team, in the Information Technology Section of the Corporate Services Division, that embraces customer service to provide visitors with a treasured experience.

POSITION: ASSISTANT COMPUTER TECHNICIAN (student)

HOURS OF WORK: variable up to 36.25 hours per week (must be able to work weekends, holidays and evenings as required)

LOCATION: Administration Building – Upper Canada Village (11 km east of Morrisburg)

SALARY: $17.40 per hour

PERIOD OF EMPLOYMENT: May to September 2024 

WHAT CAN I EXPECT TO DO IN THIS ROLE?


You will:
• Aid the IT team with troubleshooting and configuration of desktop and laptop computers, mobile devices, and network environments in various areas of the Commission.
• Assist in the administration of the SLPC desktop environment and assist users with technical and user issues associated with hardware and software.
• Assist in the creation of new staff user accounts
• Triage help desk support requests.
• Work safely at all times and report unsafe activities immediately to your supervisor.
• Embody the SLPC’s equity, diversity and inclusion principles while interacting with staff and guests. 

HOW DO I QUALIFY?

You have:
• Knowledge of Microsoft Windows10/10 operating system environment.
• Knowledge of computer desktop hardware and peripherals troubleshooting and installation.
• General knowledge and experience with Ethernet and Wi-Fi networks.
• Knowledge of Microsoft Office Suite.
• The ability to work independently and with direction from senior members of the IT team.
• The ability to learn all safety protocols and procedures to ensure personal, visitor and fellow staff safety is maintained at all times.

In your resume and/or cover letter, please indicate specifically how your experience, skills and knowledge relate to the duties and qualifications stated above.

Student Status: You must be enrolled in a secondary or post-secondary institution (currently or for the fall semester) OR you must have graduated within the past six months (for example, if you graduated in December, you can apply for and start a summer student position up until June of the following year).
 
In your resume and/or cover letter, please indicate specifically how your experience, skills and knowledge relate to the duties and qualifications stated above. 
 
DUE TO SCREENING DEADLINES, PRIORITY CONSIDERATION WILL BE GIVEN TO APPLICATIONS RECEIVED BY MAY 8, 2024. WE WILL CONTINUE TO ACCEPT APPLICATIONS BEYOND THIS DATE. 
 

The St. Lawrence Parks Commission is committed to employment equity. We welcome applications from people with disabilities, Indigenous, Black and racialized individuals, as well as people from a diversity of ethnic and cultural origins, sexual orientations, gender identities and expressions. The St. Lawrence Parks Commission is also committed to an inclusive, barrier-free selection process. We will make appropriate accommodations throughout the recruitment and selection process for applicants with disabilities. To obtain a copy of this posting in an alternative format or to request any accommodation please contact us directly through Human Resources at 1-800-437-2233, ext. 1401. Information received relating to accommodation requests will be addressed confidentially. 


Joignez-vous à une équipe dynamique, au sein de l’Unité des technologies de l’information de la Division des services généraux, pour offrir un service à la clientèle qui se traduira par une expérience unique pour les visiteurs.

POSTE : ASSISTANT TECHNICIEN EN INFORMATIQUE (étudiant)

HEURES DE TRAVAIL : 36,25 heures par semaine (nombre variable; fins de semaine, jours fériés et soirées au besoin)

LIEU: Bâtiment administratif – Upper Canada Village 
(11 km à l’est de Morrisburg)

SALAIRE : 17,40 $ l’heure 

PÉRIODE D’EMPLOI: De mai à septembre 2024 

À QUOI PUIS-JE M’ATTENDRE À CE POSTE?
Vous devrez :
• aider l’équipe des TI à dépanner et à configurer les ordinateurs de bureau et portables, les appareils mobiles et l’environnement réseau dans divers secteurs de la Commission;
• collaborer à l’administration de l’environnement de bureau de la CPSL et accompagner les utilisateurs dans la résolution de problèmes techniques ou d’autres difficultés liées au matériel et aux logiciels;
• faciliter la création de nouveaux comptes d’utilisateur pour le personnel;
• trier les demandes d’assistance selon l’ordre établi;
• travailler de façon sécuritaire en tout temps et signaler immédiatement les situations dangereuses à votre superviseur(e);
• agir conformément aux principes d’équité, de diversité et d’inclusion de la CPSL lors des échanges avec le personnel et la clientèle. 

QUELLES SONT LES QUALIFICATIONS?
Vous possédez :
• une connaissance de l’environnement du système d’exploitation Microsoft Window 10/10;
• une connaissance du matériel informatique de bureau et des périphériques pour le dépannage et l’installation;
• une connaissance générale et une expérience des réseaux Ethernet et Wi-Fi;
• une connaissance de la suite Microsoft Office;
• la capacité de travailler de façon indépendante et sous la direction des cadres supérieurs de l’équipe des IT;
• la capacité d’apprendre tous les protocoles et procédures de sécurité afin d’assurer la sécurité du personnel, des visiteurs et de collègues en tout temps.
Veuillez envoyer un curriculum vitae et/ou une lettre d’accompagnement qui montrent comment votre expérience, vos habiletés et vos connaissances se rapportent aux tâches et aux qualifications énumérées ci-dessus.

Statut d’étudiant ou d’étudiante :
Vous devez être inscrit(e) à un établissement secondaire ou postsecondaire (actuellement ou pour l’automne) OU vous devez avoir obtenu votre diplôme au cours des six derniers mois (par exemple, si vous avez obtenu votre diplôme en décembre, vous pouvez postuler et commencer à occuper un poste d’étudiant(e) d’été jusqu’au mois de juin de l’année suivante). 
Veuillez envoyer un curriculum vitae et/ou une lettre d’accompagnement qui montrent comment votre expérience, vos habiletés et vos connaissances se rapportent aux tâches et aux qualifications énumérées ci-dessus. 
 
EN RAISON DES DÉLAIS IMPOSÉS POUR LA SÉLECTION, LES CANDIDATURES REÇUES AVANT LE 8 MAI, 2024. ERONT CONSIDÉRÉES EN PRIORITÉ, MAIS NOUS CONTINUERONS D’ACCEPTER DES CANDIDATURES APRÈS CETTE DATE. 
La Commission des parcs du Saint-Laurent (CPSL) favorise l’équité en matière d’emploi. Nous invitons les personnes handicapées, les Autochtones, les personnes noires et racialisées ainsi que les personnes d’origines ethniques et culturelles, d’orientations sexuelles, d’identités et d’expressions de genre diverses à poser leur candidature. La CPSL a mis en place un processus de sélection inclusif et sans obstacle. Tout au long des étapes de recrutement et de sélection, nous prendrons les mesures d’adaptation appropriées pour les candidates et candidats handicapés. Pour obtenir une copie de cette offre dans un autre format ou pour demander une mesure d’adaptation, veuillez communiquer avec nous par l’intermédiaire des Ressources humaines au 1 800 437-2233, poste 1401. Les renseignements reçus concernant les demandes d’adaptation seront traités de manière confidentielle.