The Parks of the St. Lawrence is an inclusive employer.  Accommodation is available under the Ontario Human Rights Code.  For more information on how to request accommodation or assistance, please contact our staff in Human Resources at  hrcompetition@parks.on.ca

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Maintenance Worker / Cleaner (student)
  
 
Join a dynamic team at Fort Henry National Historic Site of Canada, part of a UNESCO World Heritage Site, that is on the frontline of delivering an exceptional guest experience.
 
POSITION: MAINTENANCE WORKER (student)
 
HOURS OF WORK: variable to a maximum of 36.25 hours per week (must be able to work weekends, evenings and holidays as required)
 
DIVISION / LOCATION: 

Fort Henry National Historic Site of Canada 
Kingston, Ontario 
 
SALARY: $18.05 per hour 
 
PERIOD OF EMPLOYMENT: May to August 2025 (additional opportunities for fall and winter events)
 
WHAT CAN I EXPECT TO DO IN THIS ROLE?
 
You will: 
• Be a representative of one of Kingston’s premium, and internationally recognized tourism sites. 
• Perform a variety of manual tasks to assist in the cleaning and upkeep of the site grounds, buildings, offices and tour routes of Fort Henry National Historic Site of Canada. 
• Provide assistance with special events. 
• Contribute to excellent customer service and a positive guest experience. 
• Work safely at all times and report unsafe activities immediately to your supervisor. 
• Embody the SLPC’s equity, diversity and inclusion principles while interacting with staff and guests. 
 
HOW DO I QUALIFY?
You have: 
• The ability to meet the physical demands of the position, e.g. lift, carry, hold, bend and stoop, as well as load and unload materials and equipment, set up and tear down tables, chairs, fencing and other event materials. 
• The mechanical aptitude to safely perform a variety of mechanical tasks, including using equipment related to the job e.g. small machinery such as shovels, rakes, weed whip, lawn mower and riding mower, etc. in accordance with the safety procedures of the SLPC. 
• The ability to identify, collect and sort recyclable materials. 
• The ability to clean offices, wedding venue, washrooms and tour route, replacing supplies to serve the visiting public.
• Communication and interpersonal skills to provide excellent customer service using tact and discretion.
• The ability to work in a team environment, alone and/or with minimal supervision. 
• The ability to learn all safety protocols and procedures to ensure personal, guest and fellow staff safety is maintained at all times.
• A valid driver’s licence. 
 
In your resume and/or cover letter, please indicate specifically how your experience, skills and knowledge relate to the duties and qualifications stated above.
 
DUE TO SCREENING DEADLINES, PRIORITY CONSIDERATION WILL BE GIVEN TO APPLICATIONS RECEIVED BY MARCH 31, 2025. WE WILL CONTINUE TO ACCEPT APPLICATIONS BEYOND THIS DATE.
 

The St. Lawrence Parks Commission is committed to employment equity. We welcome applications from people with disabilities, Indigenous, Black and racialized individuals, as well as people from a diversity of ethnic and cultural origins, sexual orientations, gender identities and expressions. The St. Lawrence Parks Commission is also committed to an inclusive, barrier-free selection process. We will make appropriate accommodations throughout the recruitment and selection process for applicants with disabilities. To obtain a copy of this posting in an alternative format or to request any accommodation please contact us directly through Human Resources at 1-800-437-2233, ext. 1401. Information received relating to accommodation requests will be addressed confidentially. 


Joignez-vous à une équipe dynamique au Fort Henry, lieu historique national du Canada et partie d’un site du patrimoine mondial de l’UNESCO, en première ligne pour offrir une expérience exceptionnelle à la clientèle.? 
 
POSTE : PRÉPOSÉ(E) À L’ENTRETIEN (poste d’étudiant ou d’étudiante) 
 
HEURES DE TRAVAIL: 
Jusqu’à 36,25 heures par semaine (nombre variable; fins de semaine, soirées et jours fériés, au besoin) 
 
DIVISION OU LIEU DE TRAVAIL : 

Lieu historique national du Canada du Fort-Henry 
Kingston (Ontario) 
 
SALAIRE :
18,05 $ l’heure
 
PÉRIODE D’EMPLOI : De mai à août 2025 (possibilités supplémentaires pour des événements en automne et en hiver) 
 
À QUOI PUIS-JE M’ATTENDRE À CE POSTE? 

 
Vous devrez :
agir comme représentant(e) de l’un des principaux sites touristiques de Kingston, de réputation internationale; 
effectuer diverses tâches manuelles pour aider au nettoyage et à l’entretien des terrains, des bâtiments, des bureaux et des circuits de visite du lieu historique national du Canada du Fort-Henry; 
fournir une assistance lors d’événements spéciaux; 
contribuer à l’excellence du service à la clientèle et à l’offre d’une expérience de visite positive; 
• travailler de façon sécuritaire en tout temps et signaler immédiatement les situations dangereuses aux superviseurs;  
• agir conformément aux principes d’équité, de diversité et d’inclusion de la CPSL lors des échanges avec le personnel et la clientèle. 
 
QUELLES SONT LES COMPÉTENCES RECHERCHÉES? 
Vous vous distinguez par : 
la capacité de fournir les efforts physiques exigés pour ce poste, par exemple soulever, transporter, tenir, se pencher et se baisser, ainsi que charger et décharger du matériel et de l’équipement, monter et démonter des tables, des chaises, des clôtures et d’autres éléments utilisés lors d’événements; 
l’aptitude requise pour effectuer en toute sécurité diverses tâches mécaniques, y compris l’utilisation de l’équipement lié au travail, par exemple de petites machines et d’autres outils comme des pelles, des râteaux, des désherbeurs, des tondeuses à gazon et des tondeuses autoportées, etc., conformément aux procédures de sécurité de la CPSL; 
la capacité de repérer, de collecter et de trier les matériaux recyclables; 
la capacité de nettoyer les bureaux, les salles de mariage, les toilettes et les parcours de visite, et de remplacer les fournitures pour mieux servir la clientèle;
des compétences en communications et en relations interpersonnelles pour fournir un excellent service à la clientèle en faisant preuve de tact et de discrétion; 
la capacité de travailler à la fois en équipe et seul(e) ou avec très peu de supervision; 
• la capacité d’apprendre tous les protocoles et procédures de sécurité afin d’assurer la sécurité du personnel, des visiteurs et de collègues en tout temps. 
un permis de conduire valide; 
 
Veuillez envoyer un curriculum vitae et/ou une lettre d’accompagnement qui montrent comment votre expérience, vos habiletés et vos connaissances se rapportent aux tâches et aux compétences énumérées ci-dessus. 
 
EN RAISON DES DÉLAIS IMPOSÉS POUR LA SÉLECTION, LES CANDIDATURES REÇUES AVANT LE 31 mars 2025 SERONT CONSIDÉRÉES EN PRIORITÉ, MAIS NOUS CONTINUERONS D’ACCEPTER DES CANDIDATURES APRÈS CETTE DATE. 

 
La Commission des parcs du Saint-Laurent (CPSL) favorise l’équité en matière d’emploi. Nous invitons les personnes handicapées, les Autochtones, les personnes noires et racialisées ainsi que les personnes d’origines ethniques et culturelles, d’orientations sexuelles, d’identités et d’expressions de genre diverses à poser leur candidature. La CPSL a mis en place un processus de sélection inclusif et sans obstacles. Tout au long des étapes de recrutement et de sélection, nous prendrons les mesures d’adaptation appropriées pour les candidates et candidats handicapés. Pour obtenir une copie de cette offre dans un autre format ou pour demander une mesure d’adaptation, veuillez communiquer avec nous par l’intermédiaire des Ressources humaines au 1 800 437-2233, poste 1401. Les renseignements reçus concernant les demandes d’adaptation seront traités de manière confidentielle.