The Parks of the St. Lawrence is an inclusive employer.  Accommodation is available under the Ontario Human Rights Code.  For more information on how to request accommodation or assistance, please contact our staff in Human Resources at  hrcompetition@parks.on.ca

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Restaurant, Patio and Beverage Cart Server (Student)
  

Join a dynamic team, at our championship golf course, that is on the frontline of delivering an exceptional guest experience. 
 

POSITION: Restaurant, Patio, and Beverage Cart Server   
 
HOURS OF WORK: variable up to a maximum of 36.25 hours per week (must be able to work weekends, holidays, and evenings) 
 
LOCATION: 
Upper Canada Golf Course 
(11 km east of Morrisburg) 
 
SALARY: $18.05 per hour 
 
PERIOD OF EMPLOYMENT: May 5, to September 1, 2025 
 
WHAT CAN I EXPECT TO DO IN THIS ROLE? 
 
You will: 
• Serve food and beverages on the beverage cart, as well in the restaurant, and outdoor patio 
• Preparing food; operating a deep fryer, microwave, panini press and heating elements  
• Maintain Eastern Ontario Health Unit regulations on safe food handling, inventory control and paperwork  
• Clean dishes, tables, equipment, outdoor seating area and washrooms 
• Cash register operation, including processing charge cards and Interac 
• Special events planning 
• Variety of golf course-related duties; and marketing and cross selling SLPC attractions. 
• Assist with pro shop duties, when needed 
 
HOW DO I QUALIFY? 
 

You have: 
• Knowledge of golf and customer service skills 
• You have your Smart Serve Certification  
• The ability to follow oral and written instructions 
• The ability to work within a team environment to ensure the smooth running of the entire Pro Shop operation (both inside and outside). 
• The ability to learn all safety protocols and procedures to ensure personal, guest and fellow staff safety is maintained at all times. 
 
In your resume and/or cover letter, please indicate specifically how your experience, skills and knowledge relate to the duties and qualifications stated above. 
 
DUE TO SCREENING DEADLINES, PRIORITY CONSIDERATION WILL BE GIVEN TO APPLICATIONS RECEIVED BY FEBUARY 28, 2025. WE WILL CONTINUE TO ACCEPT APPLICATIONS BEYOND THIS DATE. 
 
The St. Lawrence Parks Commission is committed to employment equity. We welcome applications from people with disabilities, Indigenous, Black and racialized individuals, as well as people from a diversity of ethnic and cultural origins, sexual orientations, gender identities and expressions. The St. Lawrence Parks Commission is also committed to an inclusive, barrier-free selection process. We will make appropriate accommodations throughout the recruitment and selection process for applicants with disabilities. To obtain a copy of this posting in an alternative format or to request any accommodation please contact us directly through Human Resources at 1-800-437-2233, ext. 1401. Information received relating to accommodation requests will be addressed confidentially. 

Joignez-vous à une équipe dynamique, sur notre terrain de golf de championnat, en première ligne pour offrir une expérience exceptionnelle à la clientèle. 
 
POSTE : Serveur ou serveuse de restaurant, sur la terrasse et près du chariot de boissons 
 
Heures de travail : Jusqu’à 36,25 heures par semaine (nombre variable; fins de semaine, soirées et jours fériés, au besoin) 
 
LIEU DE TRAVAIL : 
Terrain de golf Upper Canada Golf Course 
(11 km à l’est de Morrisburg) 
 
SALAIRE : 18,05 $ l’heure  
  
PÉRIODE D’EMPLOI : 
De mai au 1er septembre 2025 (fête du Travail) ou jusqu’à la fin octobre 
 
À QUOI PUIS-JE M’ATTENDRE À CE POSTE? 
 
Vous devrez : 
servir des aliments et des boissons près du chariot à boissons ainsi que dans le restaurant et 
 sur la terrasse à l’extérieur; 
aider à la préparation des aliments, utiliser une friteuse, un four à micro-ondes, une presse à panini et des éléments chauffants; 
respecter la réglementation du Bureau de santé de l’Est de l’Ontario en matière de manipulation sûre des aliments, de contrôle des stocks et de paperasserie; 
nettoyer la vaisselle, les tables, l’équipement, des aires extérieures et les toilettes; 
utiliser la caisse enregistreuse, y compris pour le traitement des cartes de paiement et d’Interac; 
aider à la planification d’événements spéciaux; 
s’acquitter de diverses tâches liées aux terrains de golf, au marketing et à la vente croisée des attractions de la CPSL. 
 
QUELLES SONT LES COMPÉTENCES RECHERCHÉES? 

 
Vous vous distinguez par : 
une connaissance du golf et des compétences en service à la clientèle; 
la possession d’un certificat Smart Serve; 
la capacité de suivre des directives orales et écrites; 
la capacité de travailler en équipe pour assurer le bon fonctionnement de l’ensemble de la boutique du pro (Pro Shop), à l’intérieur comme à l’extérieur; 
la capacité d’apprendre tous les protocoles et procédures de sécurité afin d’assurer la sécurité du personnel, des visiteurs et de collègues en tout temps. 
 
Veuillez envoyer un curriculum vitae et/ou une lettre d’accompagnement qui montrent comment votre expérience, vos habiletés et vos connaissances se rapportent aux tâches et aux compétences énumérées ci-dessus. 
 
EN RAISON DES DÉLAIS IMPOSÉS POUR LA SÉLECTION, LES CANDIDATURES REÇUES AVANT LE 28 FÉVRIER 2025 SERONT CONSIDÉRÉES EN PRIORITÉ, MAIS NOUS CONTINUERONS D’ACCEPTER DES CANDIDATURES APRÈS CETTE DATE. 

 
La Commission des parcs du Saint-Laurent (CPSL) favorise l’équité en matière d’emploi. Nous invitons les personnes handicapées, les Autochtones, les personnes noires et racialisées ainsi que les personnes d’origines ethniques et culturelles, d’orientations sexuelles, d’identités et d’expressions de genre diverses à poser leur candidature. La CPSL a mis en place un processus de sélection inclusif et sans obstacles. Tout au long des étapes de recrutement et de sélection, nous prendrons les mesures d’adaptation appropriées pour les candidates et candidats handicapés. Pour obtenir une copie de cette offre dans un autre format ou pour demander une mesure d’adaptation, veuillez communiquer avec nous par l’intermédiaire des Ressources humaines au 1 800 437-2233, poste 1401. Les renseignements reçus concernant les demandes d’adaptation seront traités de manière confidentielle.